Aktualności

13.03.2024

Rezydencja na Solo 2024

foto.: Amber Johnston

REZYDENCJA NA SOLO organizowana w ramach 16. Gdańskiego Festiwalu Tańca 2024

Dwoje rezydentów wybranych w otwartym konkursie na taneczne solo spędzi tydzień w Klubie Żak, dopracowując zgłoszone do konkursu choreografie. Megan Mazarick (US) i Andrei Kamarou (BY/PL) od 22 do 28 kwietnia skupią się na rozwinięciu pomysłu na solo, a pomoże im w tym mentor tegorocznej rezydencji, czyli Maciej Kuźmiński. Rezydenci będą pracować z wykorzystaniem autorskiej metody Macieja Kużmińskiego, Dynamic Phrasing, pracując nad ruchem, dramaturgią, przestrzenią sceniczną i reżyserią solo.

Finałem rezydencji będzie premierowy pokaz solowych spektakli na scenie Klubu Żak, który odbędzie się 28 kwietnia 2024 o godz. 19.

Megan Mazarick to choreografka, performerką i nauczycielką mieszkającą w Filadelfii (USA). W swojej praktyce tanecznej i choreograficznej, łączy ruch ze słowem i teatrem. W jej choreografiach pojawiają się wątki polityczne i humorystyczne oraz elementy improwizacji.  Wystepowała m.in w Singapurze, Bułgarii, Egipcie, Polsce, Australii, Węgrzech i Meksyku oraz w całych Stanach Zjednoczonych. Jako nauczycielka przeprowadziła liczne warsztaty z techniki, improwizacji i kompozycji w studiach tanecznych, na festiwalach i uniwersytetach na całym świecie. 

Andrei Kamarou to absolwent Mińskiej Państwowej Akademii Sztuki. Występował m.in. na scenie Opery Narodowej w operze “Maria de Buenos Aire” oraz w balecie “Don Kichote” w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Maciej Kuźmiński to choreograf, pedagog i producent. Twórca pierwszej Polskiej Sieci Tańca oraz załozyciel  Maciej Kuźmiński Company. Ukończył konserwatorium Trinity Laban w Londyni na kierunkach Teatr Tańca oraz Choreografia. 

Jego prace charakteryzują się prostotą kompozycji, operują płynnym i dynamicznym językiem ruchu, oraz dotyczą koncepcji egzystencjalnych i filozoficznych. Od 2009 roku rozwija autorską metodę ruchu i kompozycji zwaną Dynamic Phrasing. 

Jego prace były prezentowane ponad 200 razy w 21 krajach. Otrzymał ponad dwadzieścia międzynarodowych nagród i wyróżnień. Jako gościnny choreograf tworzył między innymi dla Staatstheater Kassel (Niemcy), Scapino Ballet Rotterdam (Holandia) czy Polskiego Teatru Tańca.